Hi followers ;)

Friday, April 10, 2020

Drama Thailand : Switch

Hi Kawan-kawan,

Tempoh PKP ni anda buat apa? Ummi duduk di rumah ada kelas dengan anak dan tengok tv. Hehe.. Ada satu cerita Thailand yang Ummi rasa tertarik nak tengok. Drama Switch. Drama ni setiap hari Isnin- Khamis (kalau tak silap) jam 6.00 petang TV3. Kalau korang tengok mesti geli hati. Sebab pelakon pandai bawak watak dan kelakar tu datang dengan spontan.

Sinopsis setakat Ummi tengok. Haha

sumber : Facebook Switch
Pethra ni Mutiara Asia kira pelakon perempuan terkenal. Ramin dalam cerita ni kita anggota polis berpangkat tinggi. Satu hari ada kejar mengejar antara Ramin, Pethra dan penjahat (ummi tak tahu punca kejar mengejar tu sebab apa sebab tengok pon episode berapa dah). Tengah kejar mengejar tiba-tiba Pethra dan Ramin terjatuh bangunan. Ramin berpaut pada kain dan Pethra berpaut pada Ramin. bergayut la dua orang tu menjerit-jerit Pethra tergantung dengan Ramin di situ. At last terjatuh jugak kat bawah. Lalu cedera parah la dua orang ni. Kebetulan dua orang ni jatuh, ada kereta nak lalu, nasib baik tak terlanggar. Kebetulan yang bawak kereta tu bomoh. Diorang dua di bawa ke hospital dan roh dua orang ni keluar bersama dengan bomoh. Untuk selamat kan Ramin dan Pethra, bomoh tu tolong adakan upacara untuk masukkan roh masing-masing ke badan mereka. Upacara untuk selamatkan Ramin dan Pethra berjaya.

Malangnya, roh mereka tertukar badan. Roh Pethra masuk ke badan Ramin, begitu juga sebaliknya. Bila da jadi macam tu, bomoh tak berjaya nak tukar balik, dan mencadangkan Pethra yang dalam badan Ramin untuk teruskn hidup sebagai Ramin iaitu anggota polis. Begitu juga Ramin, perlu hadapi hidup sebgai pelakon sementara bomoh tersebut cari jalan untuk tukar balik roh mereka.

Tu jelah sinopsis dari Ummi. Cerita ni light dan kelakar. Thailand ni buat cerita bukan main, kalau sedih, real sedih. Kalau kelakar pun menjadi. Mungkin ke Pethra yang artis perempuan lemah lembut boleh jalani tgjawab sebagai polis manakala Ramin yang polis terpaksa jalani hidup sebagai pelakon perempuan.

Hehe.

Okay sampai sini je.

Sekian,

Terima kasih kerana membaca.

17 comments:

  1. mcm sedap je citer ni. kalau ada masa nak tengok la ptg2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgk lah abam kie.. mmg best. sekadar hiburan.hehehe

      Delete
  2. Best citer ni..tiap2 ptg tgk..xkering gusi🤣

    ReplyDelete
  3. Menarik...mcm kdrama secret garden, bertukar roh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooyeke nohas.. hehe.. tula kadang drama ni seakan2 ke sebijik..tak reti

      Delete
  4. mcm best je cite ni... free2 nanti kena tengok ni. tq share! done follow!

    ReplyDelete
  5. Wah best gak layan cite MCM.ni. menarik

    ReplyDelete
  6. Hu...mmg best giler drama2 meka berduani.ada bbrapa drama meka d gandingkan berdua hero & heroin.meka bkn saja romantic dlm drama ttp di luar jg meka pasangan couple yg romantic.sama padan.drama switch tv3.sy slalu ke tinggalan.d sebabkan banyak kja rumah jg masa pkpni.Almaklumlah anak2 kat kg & isteri plak kja duduk d pat kja kat Singapore & sy x mggu pertam pkp x masuk sama kja d Singapore sebab nak jaga rumah x ada org kau semua gi kja masa pkpni.faham2 sajalah siapa kata x ada jenaya masa pkpni biarpun kecil.gen prcah rumah sentiasa cari masa je yg sesuai tukpecah masuk rumahygx ada org.x sangka plak pkp d lanjutkan.do sy jd bjang pkplah.sambung ceta.sy cari dlm YouTube drama2 mekani.x perlu lg y tunggu hari2 episode demi episode.terus habiskan episode dlm YouTube x paya pening dgn tajaan2 d tv3.mmg seronok tgok dramani rasa nak jd remaja plak.🤣🤣🤣ok selamat menonton 😊

    ReplyDelete
  7. Yaaa crita ni mmg best...sekarang dh eposod brapa dh entah.....diorang dh bertular balik roh sbab terjun sungai....

    ReplyDelete
  8. suka tngk lakonan couple ni 😍😍😍 tukang tilik lawak, manager pun lawak dgn gaya lembut, yg sorg lg tomboy 😂😂😂

    ReplyDelete
  9. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
  10. Tolong sesiapa bgtau adakah citer ni dh tamat? Last tengok Khamis lepas. Isnin (semlm) tggu depan tv, tengok dh tukar citer lain.. Help!! Bila masa tamat??

    ReplyDelete