Hi followers ;)

Tuesday, April 14, 2020

Drama Thailand : The Crown Princess

Salam kawan- kawan,

Macam ramai pulak marathon tengok movie atau drama sepanjang PKP ini. Untuk yang ada unifi, semua channel da di buka untuk rakyat Malaysia duduk rumah. Jadi Ummi kadang-kadang tengok jugak Fox Movie.

Sebelum ini post Ummi tentang drama thailand Switch. Sebab pelakon dia berbakat Ummi pun ternampak pelakon hero dan heroin dalam drama ni jugak berlakon dalam The Crown Princess. Terbawak-bawak la Ummi marathon cerita ni dalam youtube. haha

Sinopsis Drama

Credit : wikipedia
Selepas pentabalan Princess Alice, dia di buru untuk di bunuh memandangkan atok Princess Alice  nak bagi takhta beliau kepada Princess Alice sedangkan pewarisan itu telah melangkau beberapa orang kerabat yang sepatut nya menjadi hierarchy yang sepatutny memegang takhta tersebut. Ibu ayah Alice dah tiada jadi sememang nya atok dia sayang kan Alice lebih. Selain itu Alice ni jugak bukan cucu yang manja, tapi cukup berdikari dan sangat sayangkan atok dia dan berjiwa rakyat. Atas sebab tu atok dia merasakan Alice adalah yang paling layak. 

Berdasarkan cerita ni Princess Alice ni sepatut nya hierarchy ke 4 pewarisan taktha. Jadi ada conflict antara Alice dan pewaris takhta hierarchy pertama (pakcik Alice), kedua (anak lelaki pakcik Alice) dan ketiga (anak perempuan pakcik Alice, cucu perempuan pertama atok Alice).  Pak cik Alice dan anak lelaki beliau sememang nya terang-terang tak suka pada Alice. Manakala anak perempuan Pakcik Alice (Princess Kate) ni rapat dengan Alice dan baik.

Untuk menjaga Alice atoknya melatik seorang Leftenan Komander menjaga beliau. Sebagai bodyguard dan suami upahan secara rahsia.  Namanya Davin. Sekarang ni Alice tidak tahu antara ketiga-tiga hierarchy atas beliau, siapa yang berniat nak membunuhnya. Jadi semasa berlaku banyak-banyak conflict. Maka terbongkar lah siapa dalang di sebalik semua ni.

Okay sampai sini sahaja. Kalau nak detail tengok di youtube.

Terima kasih kerana membaca ;)

Sekian

2 comments:

  1. Rasanya macam dah tengok..rasanya laa..ingat ingat lupa laaa bila banyak sangat layan thai drama ni

    ReplyDelete
  2. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete