Hi followers ;)

Sunday, September 22, 2019

TTC - Ovulation test

memandangkan faiz da 4 tahun.. kite try TTC since saya and husban kerja, masing2 penat kerja so untk TTC i try guna ovulation test.

ovulation test ni srtip untuk tahu kite punya kadar LH optimum sb masa tu sel telur akan keluar..

Dalam usaha ni saya banyak guna Apps untuk bantu mengukuhkan hari subur.. saya guna apps 

Period Tracker: Yang ini base utk tgk range tarikh subur utk bd

period tracker
Premoms : untuk read saya punye LH strips. ni lebih tepat bila sepatut ny kita subur..sebab kadang2 mata xleh nak tgk . so apps die boleh baca and siap bagi ratio lagi dekat sebelah kanan.. so kat sini boleh record bila kita ambil sampe urine and pukul berapa. kalau tgk pic ni time high ni time LH tinggi so telur akan matang dalam tempoh 24 or 48 jam..
premoms apps

namun untuk bulan ni belua\m rezeki lagi utk conceive. doa kan saya ya.. sb tengah usaha minum madu..sebenarny ada hikmah jugak..anak saya kebetulan kena 'chicken pox'. next nt sy update tentang anak kne chicken pox..



No comments:

Post a Comment